| Положення про методичне об'єднання вчителів інформатики
Приазовського РВО Запорізької області
Загальні поняття
Методичне об’єднання (МО) вчителів інформатики – це група педагогів, яка здійснює проведення методичної роботи з педагогічними кадрами, є організатором районних конкурсів, олімпіад для учнів навчальних закладів.
Методична робота – це постійна колективна та індивідуальна діяльність вчителя для підвищення своєї науково-теоретичної та методичної підготовки, а також професійної майстерності.
МО у своїй діяльності керується законами України про освіту, рішеннями міністерства освіти, місцевих органів освіти.
- Забезпечення державних вимог щодо рівня освіти учнів.
- Сприяння національно-культурному відродженню.
- Підвищення професійної компетентності вчителів інформатики району.
- Удосконалення рівня викладання курсу інформатики по базових, профільних і експериментальних програмах.
- Забезпечення диференційованого, профільного підходу до навчання
- Створення банку інформації про творчі знахідки вчителів.
- Забезпечення роботи з використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному й управлінському процесі школи.
- Організація позакласної роботи з обдарованими дітьми.
- - знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу інформатики;
- - забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя;
- - вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету;
- - організація експериментів;
- - розробка єдиних вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики;
- - вивчення та аналіз стану викладання інформатики у навчальних закладах;
- - організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів;
- - проведення конкурсів професійної майстерності педагогів;
- - узагальнення передового педагогічного досвіду учителів та впровадження його в практику;
- - організація відкритих уроків, позакласних заходів;
- - організація роботи з молодими вчителями інформатики;
- - заслуховування звітів про курси підвищення кваліфікації, творчі відрядження.
- Групові: засідання МО, творчі групи, динамічні групи, семінар-практикум, проблемний семінар, методична конференція, круглий стіл.
- Диференційовані: дослідницькі лабораторії, школа молодого вчителя, клуб творчо працюючих вчителів, захист творчого досвіду.
- Індивідуальні: консультації, співбесіди.
- - положення про МО вчителів інформатики;
- - план роботи МО на поточний навчальний рік,;
- - відомості про теми самоосвіти вчителів-членів МО;
- - банк даних про вчителів МО;
- - протоколи засідань МО (3-4 за рік);
- - анкетування членів МО щодо професійних потреб;
- - план роботи з молодими та новими спеціалістами;
- - фонд методичних розробок вчителів інформатики району;
- - каталог та банк ППЗ, які використовуються в навчальних закладах;
- - інформаційні та аналітичні довідки за останні три роки;
- - матеріали районних олімпіад за останні три роки:
- - аналіз діяльності МО за останні три навчальних років
Основні напрямки та форми роботи:
- Аналіз роботи МО за попередній рік (стислий, з висновками).
- Графік і тематика засідань методичних об’єднань (всього на рік 3-4 засідань)
- Організація міжсекційної роботи та самоосвіти вчителів: участь в роботі семінарів-практикумів, творчих та динамічних груп, дослідницьких лабораторій, школи молодого вчителя, клубів, методичних виставках, конференціях.
- Вивчення, узагальнення і втілення передового педагогічного досвіду: вчителів країни, області, району.
- Діагностична діяльність: вивчення рівня професійної компетентності вчителів, характеристики окремих елементів педагогічної діяльності, вивчення труднощів у роботі вчителів.
- Робота з вчителями, що атестуються: відвідування уроків, діагностування рівня професійної майстерності, визначення рейтингу цих вчителів у МО
- Робота з молодими педагогами: наставництво з числа досвідчених вчителів міста, консультації з питань методики проведення уроку та викладання курсу, тощо.
- Заходи по вивченню та підвищенню рівня навчальних досягнень учнів: проведення тематичних перевірок, контрольних робіт, взаємоперевірка зошитів, аналіз рівня знань, умінь і навичок учнів за обов’язковими результатами навчання, узгодження екзаменаційних матеріалів.
- Позакласна робота: розробка олімпіадних завдань, підготовка та проведення шкільних та районних олімпіад, конкурсів, предметних тижнів.
Орієнтовні теми для обговорення на засіданнях МО, семінарах.
- Обов'язковий мінімум змісту освіти з інформатики у загальноосвітній школі.
- Основні складові шкільного курсу інформатики.
- Реалізація особисто – зорієнтованої моделі навчання в курсі інформатики.
- Зміст вимог до обов'язкової підготовки школярів по інформатиці та їхнє відображення в освітній програмі навчання.
- Профільне і поглиблене вивчання інформатики в старшій ступіні школи.
- Пропедевтика елементів інформатики в початковій школі.
- Тести як вимірники навчальних досягнень учнів за курс інформатики.
- Зміст і організація екзамену за вибором з інформатики.
- Навчальні проекти й інші види інноваційної діяльності учнів на уроках інформатики.
- Робота з обдарованими дітьми при підготовці до олімпіади.
- Форми організації позакласної діяльності учнів.
- Розвиток творчого мислення на уроках інформатики.
- Огляд інноваційних технологій при викладанні курсу інформатики.
- Сучасний урок інформатики: форми та методи навчання.
- Діагностика (самодіагностика) професійної компетентність вчителя інформатики.
- Охорона праці. Санітарно-гігієнічні вимоги до уроку інформатики.
- Використання комп’ютерних технології навчання при викладанні базових дисциплін.
- Організація роботи сучасного комп’ютерного класу.
- Виховна роль шкільного курсу інформатики.
- Інтеграція курсу інформатики з загальноосвітніми дисциплінами.
- Авторські програми: технологія їх розробки.
- Психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку та їх урахування в роботі з комп’ютером
- Огляд ППЗ та навчально-методичного забезпечення викладання інформатики в початковій школі
- Структура уроку інформатики в початковій школі
- Використання методу портфоліо в процесі оцінювання індивідуальних досягнень учнів
- Конструювання уроку інформатики в початковій школі
| |